Elle Keramikk sjeldent askebeger.

Elle Keramikk sjeldent askebeger.
Elle 809

onsdag 15. juni 2022

4 nye gjenstander i samlingen

 Hei.

Her kommer 4 nye gjenstander i samlingen. Nye dekorer og fasonger finner jeg ennå, selv om samlingen er stor og jeg kun prøver å handle nye fasonger og nummererte dekorer.

Først er artig "sommerfat" med spesiell dekor.


Synes det nesten er merkelig at denne dekoren har fått eget nummer, da jeg ikke har sett den før. Dette er vel bier eller veps, så typisk "sommermotiv". Merkingen er 513/R12  r. Fasong 513 og dekor R12 dekorert av Ruben Ellefsen. Mulig at R12 betyr at dette er en dekor som Ruben har laget? Lengden på dette er 34,6cm og bredden er 19cm.


Så et askebeger med ny fasong og ukjent dekor. 
Må si jeg ble overrasket da jeg fant denne annonsen og det sto at det var fra Elle. Hadde neste ikke kommet til å se på dette hvis ikke, da dette ligner på gjenstander fra Figgjo.


Helt ny fasong for meg og utypisk dekor fra Elle. Det er kun merket med en A foruten Elle selvfølgelig. Dette er 19,7cm x 19,7cm. Tar med bilde av signaturen også.


Her kommer et stort firkantet fat med ny dekor for meg. Jeg har ikke så mange med denne fasongen.


Merkingen under er 528/R25  r. Altså nok et fat dekorert av Ruben Ellefsen. Fasong 528 med dekor R25. Dette er 28,8cm x 28,8cm.


Tilslutt asjetter fra tidlig produksjon. Var 6stk av disse som ble solgt samlet, så da ble det alle på meg.
Vanskelig å få til gode bilder av disse, men de er lys gule med grønne "blomster".


Disse er ikke signert med Elle under, men 3stk har klistremerke. De er merket under med 102/62. Da er fasongen 102 og dekoren 62. De har en diameteren på ca. 19,5 cm.

Da ønsker jeg alle som titter innom her en God Sommer :-)
Mvh Trond 😎

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar