Elle Keramikk sjeldent askebeger.

Elle Keramikk sjeldent askebeger.
Elle 809

onsdag 4. september 2019

Tidlig Elle terrin, ny fasong og ny dekor.

Da kommer noen nye Elle gjenstander igjen. Stadig nye fasonger og dekorer dukker opp. Også noen gjenstander som jeg ikke kan la vær å anskaffe pga dekor eller pris😆

Først en terrin fra tidlig produksjon med kjent dekor. Har faktisk ganske lite fra fasonger som begynner med 3 så veldig artig å få tak i denne.  Er nok fra 50-tallet vil jeg anta.

Denne er merket 311-36  D under. Da er 311 fasongen og 36 dekoren. Vet ikke hvem D er. Den har en diameter på 27cm og er 19cm høy.

Så en vase med ny fasong☺ Den er nok fra sen produksjon antar jeg .
Merkingen under på denne er 905 N. Fasongen er da 905 og dekorert av N, som jeg dessverre ikke vet hvem er. Dekoren på denne har ikke nummerering. Diameteren på det bredeste er 12cm og den er 13cm høy.

Her kommer et fat med ny dekor for meg igjen. Det er utrolig hvor mange kreative dekorer som er brukt. Mange kan se ganske like ut, men er flotte og utrolig kompliserte.
Under på er fatet merket 500.HL51.  S.V. og er nok fra sen produksjon.  500 er en kjent fasong, mens HL51 er en ny dekor av Harald Lahn. Fatet er dekorert av S.V. som er ukjent for meg. Diameter er 29cm.

Det ble 4 gjenstander i dag for her kommer en tidlig vase som jeg synes er veldig flott. Med brunskjær i bunn fargen er denne skikkelige retro😃
I tillegg til dypstemplet Elle er den merket 171-   E. Altså fasong 171, dekorert av E. som jeg ikke vet hvem er. Høyden er 11cm.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar