Elle Keramikk sjeldent askebeger.

Elle Keramikk sjeldent askebeger.
Elle 809

søndag 23. juni 2019

Nye Elle keramikk fra meg☺

Hei☺
Elle gjenstander med nye fasonger og nye dekorer er kommet til i samlingen. Her komme de som jeg håper gir mine følgere en hyggelig stund med flott keramikk.😎

Først en utrolige artige figur.  Har aldri sett lignende, men har vel hørt at Elle laget slik også.
Er usikker på om den var ment for krydder eller for talglys. Foruten Elle står det IS eller 15 under. Vanskelig å tyde. Den er 10,5 cm høy.

Så et fat, ny fasong, som ligner på det som ligger her på startsiden, men litt ulikt motiv og litt mindre i størrelse. Detter er veldig tykt i keramikken, muligens askebeger?
Utrolig spesiell dekor, men jeg synes det er flott.  Merking under er 57-D. GW. Fasongen er da 57 og antar da at den er dekoret av Grethe Wold. Diameter er 18,5 cm og det er 2,5 cm høyt (tykt).

Her kommer en flott kurv med hank som jeg ikke kunne motstå på Gunn av dekoren. Er den ikke flott☺
Merkingen er 107 og jeg tror det står H7 i tillegg. Da er 107 fasong og H7 er en ny dekor for meg. Den er ca. 16 cm høy.

Så et askebeger men ny dekor for meg, Kanskje litt rotete dekor, men nytt er nytt.
Dette er merket 803-M49 r. Da er fasongen 803, mens M49 er dekoren og dekorert av Ruben Ellefsen. Diameteren er 14,3 cm.

Elle har laget veldig mange typer vaser og her er en liten en som jeg ikke hadde fasongen på fra før. Denne har en av de mest brukte dekorene.
Den er merket 898 N. Altså ny fasong for meg 898 og dekorert av N som jeg ikke vet hvem er. Mener dekoren er M3. Den er 10,5 cm høy.

Avslutter med et fat med kjent dekor AF2, men dette med 2 damer.
Fatet er merket 653 AF. Fasong er da 653 og dekorert av Arvid Furuheim. Diameter er 23,5 cm.

1 kommentar:

  1. Jeg har ett Elle fat og lurer på pris visst jeg skal selge.

    SvarSlett