Elle Keramikk sjeldent askebeger.

Elle Keramikk sjeldent askebeger.
Elle 809

onsdag 16. september 2015

Elle Lampefot + Lampe.

Hei.
Her kommer en liten lampefot fra Elle som nettopp er ankommet til meg :-) Rart det ikke er blitt lampe av den, den er jo så fin.
Den er hul under og har hull på siden for å ta ut ledningen. Den er kun merket Elle  S. og er kun 14cm høy. S signaturen ser ut som den er fra Birgitte Skyttern.

For å vise spennet fra Elle tar jeg med en lampefot til. Den er "gedigen" og også merkelig at det ikke er laget lampe av.
Denne er hele 51cm høy og er også hul med hull for ledning helt nederst. Den er signert HL, så er nok laget av Harald Lahn.

Så en lampe fra tidligere produksjon som jeg har fra før.
Denne er også signert kun med Elle og S, men her nok S en annen som jeg ikke vet hvem er. Denne er 21cm høy med en diameter på 18cm.

1 kommentar:

  1. Hei. Har akkurat begynt å samle på Elle keramikk og litt annet. Har i grunnen aldri brydd meg noe særlig om keramikk da jeg har syntes at det er klumpete og ikke så nøye i "streken". Er pirkete selv. Men nå har det virkelig åpnet seg en ny verdden for meg. Så artig å kjenne igjen de forskjellige fabrikker og kunstnere! I min søken etter Elle keramikk, fant jeg jo din blogg. Siden jeg er aldeles grønn på området, vil jeg spørre deg om en ting jeg ikke helt finner ut av. Signaturen -Sintra- Kan du si meg noe om den? Har fått tak i en lampe fra Elle og kunstneren Arvid Furuheim. Vennlig hilsen Jorun Bjørling.

    SvarSlett