Elle Keramikk sjeldent askebeger.

Elle Keramikk sjeldent askebeger.
Elle 809

torsdag 9. april 2020

God Påske med spesielle Elle lamper ++

Hei.
Her kommer noen veldig spesielle Elle lamper + et par andre nyanskaffelser med ønske om God Påske til Dere alle.

Den første her med en fantastisk flott dekor synes jeg.
Som dere ser, en mann med hest på forsiden.
Og her kommer baksiden som har annen dekor på samme bund.

Her med hytte og fugler i luften. Signaturen ser ut som HI . Kan være Helge Getz, men mener han brukte H-. Denne er 24 cm høy og har en største diameter på ca. 16cm.

Så kommer en utrolig spesiell lampe. Meget rar dekor og skulle gjerne vist tanken bak denne. Skjermen har jeg satt på.
Dekoren er mann med barn, men i merkelige farger. Denne er signerte H- altså dekorert av Helge Getz. I tillegg står det L23. Baksiden på denne er helt hvit. Kun dekor foran og litt på sidene. Den har samme mål som den første.

Her kommer en kjent fasong, et krus med dekor jeg ikke hadde på disse fra før. Disse krusene er produsert med et stort utvalg i dekorer.
Flott dekor. Merket 899.HL. HL. Altså fasong 899 dekorert av Harald Lahn. Høyde er 13,4cm.

Til slutt i dag et lite askebeger med kjent dekor som jeg ikke klarte å motstå. Jeg er nok glad i denne dekoren☺

Dette er merket 814-AF1. P. Da er fasongen 814 og dekoren AF1. Dekoratør er jeg usikker på . Diameter er 16cm.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar