Elle Keramikk sjeldent askebeger.

Elle Keramikk sjeldent askebeger.
Elle 809

søndag 10. november 2019

Ny dekor, ny fasong ++

Hei☺
Her kommer noen nye gjenstander igjen. Ny dekor, ny fasong og noe jeg bare måtte kjøpe 🙈.  Samler mest på Elle Keramikk, men har noen andre favorittar. En er med her.

Først en tidlig vase fra Elle. Her er fasongen ny for meg.
Denne er merket under med 204-25. N. GG. Da er 204 den nye fasongen 😊, 25 er dekoren, mens  N  og GG. er sannsynligvis hvem som ha dekorert og mulig hvem som har bestilt denne. Høyden er ca. 14cm, mens største diameter er ca. 17 cm.

Så et fat med artig ny dekor.
Merkingen er 129  B7  BE. Da er fasongen 129, mens den nye dekoren for meg er B7. BE er nok den som har dekorert dette. Diameter er 28,3 cm.

Her er en vase jeg ikke kunne motstå. Flott dekor😄
Vasen er merket 936  P under. Altså fasong 936 med høyde på 18 cm.

Så et fat igjen. Kunne ikke la det gå fra meg på grunn av størrelsen. Dette er, etter det jeg vet, de største fatene som Elle produserte.
Dette er hele 40 cm i diameter. Merket 510  AF.  Kjent dekor av Arvid Furuheim 👍😊

Til slutt i dag tar jeg med et spesielt service for meg. Arvet noe fra min mor og har siden kjøp opp en del, men utvider stadig.
Detter fra BOCH Belgium og dekoren heter "In the mood". Utrolig dekorativt og kunne dekke et kaffebord med dette😎

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar