Elle Keramikk sjeldent askebeger.

Elle Keramikk sjeldent askebeger.
Elle 809

tirsdag 22. januar 2019

Nye Elle gjenstander :-)

Da prøver jeg å få en god start på det nye året.
Ganske mange nye Elle gjenstander er innkjøpt siste år, så her kommer noen av dem.


Først en ganske tidlig vase med 2 hanker og klistremerke. Flott ny fasong for meg. Merkelig at alt med denne dekoren ikke er merket under, men med klistremerke kan man være 100% sikker på at det er fra Elle. Det fordi disse merkene er meget vanskelig å flytte på.


Denne er 37cm høy. Kaller dekoren for Mann & Kone.


Så en bolle med samme dekor.
Denne har ikke noe merking, men er nok fasong 135. Diameter er ca. 23cm og den har riller under.


Her kommer en urne :-) Der er den høyesten jeg har hittil :-)
Høyden på denne er 56cm og er merket under med 994.HL  HL. Fasongen er da 994, men Harald Lahn har skapt dekoren og dekorert denne.


Så en tidlig vase med nesten samme dekor som den med to hanker som jeg la ut i Oktober 2017. Ny fasong for meg.
Denne er 17cm høy og like kjent dekor en variannt av dekor 82. Dypstemplet under med N7 + merket Elle B. Vet ikke hvem B er dessverre. Bilde vedlagt.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar